П`ятниця, 29.03.2024, 15:48
Вітаю Вас Гость | RSS

Запитайте юриста

Захист прав споживачів - Юридична консультація

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Архів - тільки для читання
Юридична консультація » Юридична консультація » Цивільне право » Захист прав споживачів
Захист прав споживачів
ZlataДата: Понеділок, 24.05.2010, 13:55 | Повідомлення # 1
Адміністратор
Група: Администраторы
Повідомлень: 119
Статус: Offline
Якщо Ви придбали товар неналежної якості або Ваші права, як споживача, були порушені іншим чином, Ви можете отримати пораду юриста, задавши питання у цій темі.

Подякувати за консультацію
 
ОленаДата: Четвер, 28.10.2010, 09:26 | Повідомлення # 2
Група: Гости





Добрий день!
Незнаю більше куди звернутися, допоможіть будь ласка!!!
У червні цього року я придбала у супермаркеті "Фокстрот" йогуртницю фірми Ariete. Але мене не задовільняє якість її роботи. З 6 баночок загустіти можуть лише кілька, а можу і всі залишитися рідкими. Так я і користувалася нею кілька місяців. Врешті віднесла її до сервісного центру. Там мені відповіли, що з технічної точки зору все працію, тобто потужність, яка має бути, така і є. Але ж вона не робить те для чого призначена!!!! В мене 2 малих дітей, я так хотіла давати їм справжній домашній йогурт... Придбати іншу йогуртницю в мене немаю коштів.
Куди мені слід звернутися? І чи можливо взагалі якось вийти з цієї ситуації?
Дякую вам!!!
 
ZlataДата: П`ятниця, 29.10.2010, 13:33 | Повідомлення # 3
Адміністратор
Група: Администраторы
Повідомлень: 119
Статус: Offline
Доброго дня, Олена.

Спочатку визначимося, що саме українське законодавство визначає як товар з недоліками та з істотними недоліками. З цією метою слід звернутися до Закону України «Про захист прав споживачів».
Згідно з підпунктом 12 ст. 1 вказаного Закону істотним недоліком слід вважати недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Підпункт 15 ст. 1 цього ж Закону визначає, що недолік - це будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником (виконавцем, продавцем).
Виходячи з того, що придбаний Вами товар не може бути використаний за призначенням, можна говорити про те, що він може бути визнаний як такий, що має недоліки, оскільки він не відповідає інформації, наданій виробником, а саме: не виконує тих функцій, які передбачені його технічною характеристикою.
Проте, робити такий висновок можна лише за умови, що товар використовувався Вами у суворій відповідності з інструкцією, що додавалася до товару, оскільки така вимога визначена ст. 3 Закону України «Про захист прав споживачів» (надалі в тексті – Закон).
Відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби (див. тех. Документацію на товар), передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.
Стаття 7 Закону визначає, що виробник забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається до продукції. Гарантійні зобов'язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов'язання виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою.
Стаття 8 Закону визначає, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків (тобто таких, що не можуть бути усунуті), які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Таким чином, якщо гарантійний строк, зазначений у відповідному документі, що додавався до придбаного Вами товару, ще не вийшов, а товар не може бути використаний за призначенням (тобто має істотні недоліки), Ви маєте право звернутися до продавця або виробника з однією з вищеперелічених вимог, на Ваш вибір.

Проте, слід зважати на той факт, що згідно висновку сервісного центру обслуговування, технічні параметри придбаного Вами товару відповідають тим, що зазначені у технічній документації до йогуртниці. Таким чином, формально даний товар недоліків не містить, оскільки його фактичні технічні параметри відповідають тим, що заявлені виробником у технічній документації.
За таких умов довести той факт, що йогуртниця не може бути використана за призначенням (тобто має суттєвий недолік), за умови використання її у відповідності з інструкцією, а гарантійний строк на неї ще не вийшов, можна лише шляхом проведення експертизи.
Як Ви розумієте, експертиза – задоволення не з дешевих. Крім того, скоріше за все, доводити своє право за заміну продукції або повернення коштів, у такому випадку, Вам доведеться у суді, що є процесом довготривалим та з невизначеними результатами, а також із суттєвими витратами.

Ви також можете звернутися із заявою про надання допомоги до місцевого комітету із захисту прав споживачів, що має бути при Вашому виконкомі. Можливо, там Вам зможуть допомогти більш суттєво.


Подякувати за консультацію
 
ГостьДата: Понеділок, 01.11.2010, 08:22 | Повідомлення # 4
Група: Гости





Zlata, дякую!!!
 
ІнаДата: Понеділок, 03.01.2011, 08:59 | Повідомлення # 5
Група: Гости





доброго дня!
Підкажіть, будь ласка, що робити
дочка моєї подруги збираючись у туристичний похід вирішила придбати намет.
проте черезт необережність вона не оглянула товар і не уточнила чи встановлено на нього гарантійний строк. не було їй діла й до чека, який простягнув продавець.
через кілька днів дівчата в поході ваиявили його неякісність.
після походу подруга й донька одразу поквапилися до магазину, де купили намет.проте продавець вислухавши їх . відмовив, пояснивши що намет уже використовувався і чека світлана не могла надати
хто правий?
як діяти у такій ситуації доньці подруги?
наперед дякую
 
ZlataДата: Четвер, 06.01.2011, 16:51 | Повідомлення # 6
Адміністратор
Група: Администраторы
Повідомлень: 119
Статус: Offline
Доброго дня, Іна.

Згідно з п. 11 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживаів" вимоги споживача розглядаються після пред'явлення
споживачем розрахункового документа.

Крім того, ч.2 цієї ж статті визначає, що стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача задовольняються за згодою продавця.

За таких умов, за відсутності розрахункового чеку та зважаюи на той факт, що намет був у використанні, закон на боці продавця.


Подякувати за консультацію
 
СергейДата: Неділя, 27.02.2011, 11:45 | Повідомлення # 7
Група: Гости





Добрый день!
Подскажите пожалуйста, что делать в сложившейся ситуации:
Ноутбук был приобретен в интернет-магазине 01.02.2011, после чего 09.02.2011 был сдан в официальный сервисный центр в связи с поломкой.
26.02.2011 сервисный центр вернул ноутбук заменив в нем деталь (жесткий диск) на новую. Имею ли я право вернуть ноутбук как "товар неналежної вартості"??
Заранее благодарен!
 
Tiger1974Дата: Неділя, 27.02.2011, 18:54 | Повідомлення # 8
Експерт
Група: Администраторы
Повідомлень: 429
Статус: Offline
Quote (Сергей)
Добрый день! Подскажите пожалуйста, что делать в сложившейся ситуации: Ноутбук был приобретен в интернет-магазине 01.02.2011, после чего 09.02.2011 был сдан в официальный сервисный центр в связи с поломкой. 26.02.2011 сервисный центр вернул ноутбук заменив в нем деталь (жесткий диск) на новую. Имею ли я право вернуть ноутбук как "товар неналежної вартості"?? Заранее благодарен!

Добрый вечер Сергей!
В соответствии с Законом Украины "О защите прав потребителей" в случае выявления на протяжении установленного гарантийного срока недостатков потребитель, в порядке и в сроки, установленные законодательством, имеет право требовать:
1) пропорционального уменьшения цены;
2) безвозмездного устранения недостатков товара в разумный срок;
3) возмещение расходов на устранение недостатков товара.

В случае выявления на протяжении установленного гарантийного срока существенных недостатков, возникших по вине производителя товара (продавца, исполнителя), или фальсификации товара, подтвержденных при необходимости заключением экспертизы, потребитель, в порядке и в сроки, установленные законодательством и на основании обязательных для сторон правил или договора, имеет право по своему выбору требовать от продавца или производителя:
1) расторжения договора и возвращения уплаченной за товар денежной суммы;
2) требовать замены товара на такой же товар или на аналогичный, из числа имеющихся у продавца (производителя), товар.

Таким образом, ключевым моментом в данном случае является определение состояния проданого товара, а также последующие действия покупателя.
В первом случае, Вашем, во время гарантийного обслуживания произошла поломка, которая, по Вашему желанию, была исправлена в сервисном центре бесплатно.
Во втором случае, если бы товар имел существенные недостатки (не мог быть вообще отремонтирован или же вследствие заводского дефекта ломался бы постоянно) можно было бы, по Вашему выбору, или обменять его на такой же или похожий, либо вернуть деньги и сдать товар
Иными словами, сдав свой ноутбук в сервисный центр, Вы выбрали такой способ устранения недостатков приобретенной продукции и другим уже воспользоваться не сможете (касательно именно этого гарантийного случая).

 
ОлександрДата: Четвер, 14.04.2011, 20:50 | Повідомлення # 9
Група: Гости





1 грудня 2006 року уклав договір про надання кредиту на придбання пральної машини в одного з консультантів, що представляли ЗАТ "ДОГМАТ УКРАЇНА" у відділені магазину. Коли повернувся додому і прочитавши договір і перерахувавши відсотки та надання послуг кредитором, які як зазначала консультант з надання кредиту складатимуть 25,00%, виявив, що переплата складатиме майже 100,00%. Наступного дня звернувся до консультанта з усною заявою розірвати договір (при цьому товар, ще не був отриманий), на що отримав відмову консультанта, так як була субота і банк не працював. У понеділок знову звернувся до консультанта з проханням розірвати договір, отримав відповідь, що кредитні кошти вже перераховані на рахунок продавця і розірвання договору не можливе і взагалі, що з такою ситуацією вона зустрічається в перше і як склалося на мою думку просто не знає, як необхідно діяти в даній ситуації. При цьму намагалась всілякими методами все таки відмовити мене від розірвання договору.
12 грудня 2006 року я звернувся з заявою до власника магазину в котрому за умовами договору я мав отримати зазначений вище товар, з заявою розірвати договір купівлі продажу з направленням грошових коштів які надійшли до нього в якості кредитних коштів згідно договору кредиту. На що власник магазину відповів, що ніяких притензій до мене не має, атже товару в нього я не отримував, а отримані кошти будуть відправлені кредитору.
4 січня 2007 року була укладена додаткова угода до договору про припинення дії договору добровільного страхування за згодою сторін, і страховик повернув кошти страхувальнику та фінансовим претензій не має.
В одному з пунктів договору вказано, В разі, якщо Позичальник не отримав Майно у продавця та або відмовився від отримання Майна у продавця протягом 14 календарних днів, Позичальник уповноважує підприємство повернути кредитні кошти від Продавця Кредитору.
14 квітня 2011 року телефонують представники „Надра” банку пропонують терміново погасити заборгованість в разі відмови погрожують справу передати до суду.
Але про яку заборгованість може бути мова, якщо ніяких послуг чи вище-зазначеного майна я не отримав.
Прошу допомогти в даній ситуації і проконсультувати як діяти у даному випадку?
 
ZlataДата: Неділя, 17.04.2011, 09:33 | Повідомлення # 10
Адміністратор
Група: Администраторы
Повідомлень: 119
Статус: Offline
Доброго дня, Олександр.
По-перше, у вашій ситуації необхідно мати всі документи, про які Ви згадуєте. Наскільки я зрозуміла відмова від отримання товару у магазині була оформлена письмово. Якщо це дійсно так - це дуже добре.
По-друге, Цивільним кодексом України встановлено 3-річний термін позовної давності з моменту виявлення факту порушення прав позивача. Тобто, стягнути через суд прострочену заборгованість можна лише протягом 3-х років. Зважаючи, що Вами жодного платежу не було здійснено, строк позовної давності слід обраховувати з дня, визначеного кредитним договором, коли Ви мали здійснити перший платіж.
По-третє, аби не чекати коли на Вас подадуть до суду, раджу Вам спочатку написати листа на адресу банку, де викласти всі обставини даної справи, приклавши до листа всі документи щодо цього. особливо зверніть увагу на докази того, що товар Ви не отримували, а договір купівлі-продажу розірвали у встановлений законом строк. У листі зазначте також, що у випадку, якщо банк наполягатиме на сплаті неіснуючого боргу, Ви змушені будете подати позов до суду про стягнення моральної шкоди. Копію листа можете направити у Ваш відділ захисту прав споживачів.
Якщо від банку не буде відповіді або вони будуть наполягати на сплаті коштів - направте лист із проханням розібратися у ситуації, що склалася до прокуратури.
Бажаю вам успіху.


Подякувати за консультацію
 
ЮлияДата: Понеділок, 18.04.2011, 15:24 | Повідомлення # 11
Група: Гости





Здравствуйте! Подскажите пожалуйста: в супермаркете приобрела детский полу комбинезон (песочник), размер 74см на возраст 9 мес, у моей дочери рост на сегодняшний день 67см, ей 5 мес, но вещь оказалась маленькой. В этот же день обратилась к администратору этого супермаркета с просьбой заменить вещь на больший размер, на что получила отказ. Администратор меня уверял, что все детские вещи относятся к нательному белью и возврату и обмену не подлежат. Как действовать в данной ситуации? Прав ли администратор?
 
Tiger1974Дата: Середа, 20.04.2011, 18:53 | Повідомлення # 12
Експерт
Група: Администраторы
Повідомлень: 429
Статус: Offline
Quote (Юлия)
Здравствуйте! Подскажите пожалуйста: в супермаркете приобрела детский полу комбинезон (песочник), размер 74см на возраст 9 мес, у моей дочери рост на сегодняшний день 67см, ей 5 мес, но вещь оказалась маленькой. В этот же день обратилась к администратору этого супермаркета с просьбой заменить вещь на больший размер, на что получила отказ. Администратор меня уверял, что все детские вещи относятся к нательному белью и возврату и обмену не подлежат. Как действовать в данной ситуации? Прав ли администратор?

Доброго вечора!
Адміністратор супермаркету в даному випадку правий, оскільки товари для немовлят дійсно не підлягають обміну згідно Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
Бажаю вдачі!
 
ОлексійДата: Понеділок, 12.09.2011, 16:23 | Повідомлення # 13
Група: Гости





Я купил смартфон НТС, но впоследствии выяснилось что компания НТС не делает локализации для Украины, и соответственно нет украинского языка и невозможно его добавить (о чем ранее никак не собщалось), хотя НТС в Украине уже года 2 официально работает и телефон официальный. Т.е. все меню не на украинском и также не могу отправлять смс на укр. языке. Хотя на упаковке наклейки на укр. языке, инструкция также переведена.
Так вот, вопрос - является ли отсутствие украинского языка причиной для возврата телефона согласно статьи 8? Это "неустранимая неисправность", и кто оценивает это?
 
Tiger1974Дата: Вівторок, 20.09.2011, 21:37 | Повідомлення # 14
Експерт
Група: Администраторы
Повідомлень: 429
Статус: Offline
Quote (Олексій)
Я купил смартфон НТС, но впоследствии выяснилось что компания НТС не делает локализации для Украины, и соответственно нет украинского языка и невозможно его добавить (о чем ранее никак не собщалось), хотя НТС в Украине уже года 2 официально работает и телефон официальный. Т.е. все меню не на украинском и также не могу отправлять смс на укр. языке. Хотя на упаковке наклейки на укр. языке, инструкция также переведена. Так вот, вопрос - является ли отсутствие украинского языка причиной для возврата телефона согласно статьи 8? Это "неустранимая неисправность", и кто оценивает это?


Можна таким чином спробувати.
Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
У разі коли надання недоступної, недостовірної, неповної або несвоєчасної інформації про продукцію та про виробника (виконавця, продавця) спричинило придбання продукції, яка не має потрібних споживачеві властивостей, - споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування завданих йому збитків.
А ст.8, на мій погляд, тут ні до чого оскільки відсутність української мови в меню смартфону не є його недоліком або істотним недоліком.
Інструкція ж на українській мові?
Бажаю вдачі!
 
АлександрДата: П`ятниця, 07.10.2011, 12:02 | Повідомлення # 15
Група: Гости





Здравствуйте. В течении гарантийного строка поломался ноутбук. Я сдал его в сервисный центр компании-производителя. Первая поломка была устранена за 14 дней, но сразу же за ней последовала другая. Кроме этого в сервисном центре удалили всю информацию и программное обеспечение, которое поставляется вместе с этим ноутбуком. Я повторно сдал устройство в ремонт попросив исправить новую поломку и "последствия" предыдущего ремонта. Прождав две недели, на 15й день второго ремонта я написал и зарегистрировал заявление в котором просил выдать мне акт у невозможности проведения ремонта в срок, установленный ЗУ "Про захист прав споживачів" (который составляет 14 дней) с целью разорвать договор купли-продажи с продавцом ноутбука. В сервисном приняли заявления, но ответ на него не дают уже неделю ссылаясь на ст.20 ЗУ "Про звернення громадян", согласно которой, по их словам, они могут дать ответит на протяжении 30 дней.

1) Правомерны ли действия сервисного центра? Можно ли добиться от сервисного ускорения выдали мне акта о невозможности ремонта? Напомню, что ноутбук находится в ремонте в целом уже более месяца, кроме того приходится ждать 30 дней ответа на заявление. Таким образом я, как минимум, 2 месяца не смогу пользоваться устройством, за которое заплатил деньги.

2) Кроме этого за СЦ замечено недобросовестное обслуживание. На протяжении ремонта они уже 3 раза сообщали, что устройство отремонтировано, но приходя забирать его я получал ноутбук с теми же поломками, с которыми я обращался с СЦ. Т.е. его вообще не ремонтировали! Как с этим бороться?

Прошу ответить на группу вопросов (1) и (2). Спасибо.
 
Юридична консультація » Юридична консультація » Цивільне право » Захист прав споживачів
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Пошук:
Каталог сайтів Украинский портАл